5 Haziran 2014 Perşembe

No-Frost Buzdolabı Bloklanması

Evlerde No Frost (buz yapmayan) buzdolabı kullananların başına gelen veya bir gün kesin gelebilecek durumlardan birisi buzdolabının bloklanmasıdır. Bloklanma ne yaaa? diye soracak olursanız bu durum buzdolabının dondurucu bölümü gayet iyi soğuturken soğutucu bölümün soğutmamasıdır. 

Neden olur?
No Frost dolaplar hergün kendi kendini temizlemekte ve oluşan buzları ısıtıcılar yardımıyla eriterek arkada bulunan kompresörün üstündeki tasa su olarak göndermektedir. Bu suyun gittiği kanallar zamanla yosunlaşarak tıkanır. suyu kanallardan tasa gönderemeyen dolap buz yapar ve soğukluk gönderen hava kanallarını tıkayarak kendini bloklar. Gelelim çözüme.

Çözümü nedir?
Çevrenizden duyduğunuz yöntemler bazen işe yaramaktadır. Buna örnek verirsek buzdolabının fişini iki gün (48 saat) çekili bırak sonra tak dolap düzelecek. Evet düzelecektir ama kısa bir sürede aynı arızayı tekrarlamasının ihtimalide %60'dır. Neden derseniz kanalların hala yosunlu ve tıkalı olmasıdır. 

Bu yosunları veya tıkanıklığı nasıl temizleyeceğim?
Öncelikle dolabınızı iki gün kapatın ve içindeki buzların tamamen eridiğinden emin olun. Şimdi kaynamış su ve yıldız tornavidanızı hazırlamaya başlayın. kendinize bi kahve yapın ve dolabınızın başına geçin. bosch,siemens,arçelik,beko,vestel gibi cihazlar hemen hemen aynıdır bu yüzden genel olarak anlatacağım marka ve modellere göre değişiklikler olabilir ama mantık aynı olduğundan biraz pratik zekanızla çözebilirsiniz. Dondurucu bölümdeki yiyeceklerinizi boşaltın.  Dondurucu bölümünüzün içinin alt kısmını ve karşı kısmındaki vidalı plastik parçaları sökün evet evet korkmayın sökün. Karşınıza köpük (strafor) çıkmış olmalı dikkatlice kaldırın ardından bir fan ve birde rezistans çıktı mı? İçini iyice inceleyin arka tarafta bir delik göreceksiniz aşağıya doğru giden 5-8 cm çaplarında bir delik kaynattığınız suyu o delikten dökün ve arkadaki kompresörün üstündeki tasa rahatça ulaştığından emin olun. Şimdi tasın içindeki suyu sünger yardımıyla çekin. Arkayla işimiz bitti dondurucu bölümünüzü kuru bir bezle dikkatlice kurulayın ve çıkarttığınız parçaları tekrar yerine monte edin. Cihazınızın fişini takın, çalıştırın. çalışmaya başladıktan 24 saat sonra dolabınızın tamamen soğuttuğunu göreceksiniz. Şimdi kendinizi tebrik edip servis ücreti vermemenin rahatlığı ve bir işi başarmanın sevinciyle kendinize bir kahve daha ısmarlayın.

Bilgi:
Bu yöntem işe yaramazsa dolabınızın sensörlerinde,sigortası veya kartı gibi elektronik aksamında bir sorun olabilir. Bu durumda yetkili teknik servisini arayarak destek alınız.

10 yorum:

  1. No frost buzdolaplarında gazlı, kompresörlü soğutma sistemi devre elemanlarının her biri mevcuttur, farklı olarak, evaporatör etrafında bulunan ısıtıcı rezistanslar, bu rezistansları devreye alan ve çıkaran zaman rölesi (timer) ve evaporatör üzerinden hava akışı ile hızlı soğutma sağlayan fan(lar) bulunur. Ben kendime yeni Uğur Soğutma UES 585 D2K NFI A++ buzdolabını aldım. Piyasada ki yeni ve yenilikçi buzdolaplarındandır.

    YanıtlaSil
  2. Ben bu yazıyı okudum ama bir hafta fişini çektitim sonra Su düktün kanaldan suyu aktı sonra fişi taktım çalıştı yinede alt tarafı eşyaları bozuyor buzluk bölümü güzel ne yapabilirim 8yılık bir dolap hep aynı yapıyor yeni dolap almayı düşünüyorum ama fiyatlar yüksek

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler harikasınız

    YanıtlaSil
  4. Dolanım çalışıyor. Ama sogutmuyor.fanida çalışıyor ama iki bölümde sogutmuyor neden olabilirki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim dolap ta aynısını yaptı ne yapmalıyım acaba

      Sil
  5. Buzdolabim aşağı iç kısma su akıtıyor ve alt kısım sogutmuyordu baktım arkadaki su haznesi boş anladım ki gider tıkalı fişi çektim soğutucu kısmın iç paneli söktüm ve havuz buzlanmis buradaki buzu fön makinesi yardımıyla erittim ve birazda sıcak su döktüm arkadaki gider havuzu açıldı ama borudan pislikler geldi kanalı sıcak suyla yıkadım temizlendi sorun gitti bunu yapın kesin sonuç şimdiden kolay gelsin

    YanıtlaSil
  6. buz dolabim arçelik nofros ilk üst soğutmadı bir ay sonra alt sonra kanalları temizledim ısıtıcı reyinstasta baktı sorunsuz görünüyordu fanları temizledim gayet iyi çalışıyor sorun ne olabilir yardımcı olur sanız sevinirim

    YanıtlaSil
  7. Difriz nofros buzdalabı kapagı acık kalmış 1sat ust bölme sogutmuyor ne yapmam gerekiyor yardımcı olun lütfen

    YanıtlaSil
  8. Benim sorunum şu .Siemens buzdolabım çalıyor görünüyor fakat soğutma yapmıyor.Ancak fişini çekip tekrar taktığımda soğutmaya başlıyor fakat birkaç gün sonra tekrar soğutmaya başlıyor.Sorun nedir anlamadım

    YanıtlaSil
  9. Birkaç gün sonra tekrar soğutmamaya başlıyor diyecektim

    YanıtlaSil